لوازم یدکی رانا
گروه تولیدی افراپارت با افتخار با تولید و عرضه لوازم یدکی و شلنگ رانا از برترین تولیدکنندگان کشور و با حذف واسطه ها ، برای خدمت رسانی به تمام هموطنان اهتمام دارد.
شلنگ رانا
در تمام خودروها 4 شلنگ اصلی برای آب رادیاتور وجود دارد که شامل شلنگ بالایی و پایینی رادیاتور و شنلگهای ورودی و خروجی رادیاتور بخاری میباشند.
شیلنگ رادیاتور از یک سو به موتور و از سوی دیگر به رادیاتور خودرو متصل است. شیلنگ رادیاتور مجرایی لوله مانند است که آب یا مایع خنککننده را که از موتور خودرو خارج میشود، به سمت رادیاتور هدایت میکند.
جنس و متریال شلنگ رانا افراپارت :
این شلنگ در 2 کلاس تولیدی NBR و SBR تولید میشود. یعنی با دونوع متریال خوب (NBR) و معمولی (SBR ) تولید می شود.
عمر مفید شلنگ ساخته شده با NBR حدود 4 سال و شلنگ ساخته شده با SBR حدود 1 سال می باشد
شما با خرید شلنگ افراپارت از کلاس NBR استفاده می کنید چراکه شلنگ های افراپارت از جنس NBR و دارای بالاترین کیفیت می باشند.
تشخیص شلنگ رادیاتور با کیفیت از بی کیفیت :
اگر شیلنگ رانا از مواد اولیه NBR تهیه شده باشد عموما دارای سطحی شفاف و صیقلی است. در صورتی که اگر همین محصول از مواد پایه SBR ساخته شده باشد ، سطح آن کدر بوده و دیگر آن شفافیت لازم را ندارد.
یک شلنگ باکیفیت ، خال زدگی ندارد و دوپوست نیست.
دوپوست اصلاحی است که برای شلنگ های لاستیکی کاربرد دارد.
راه دوم بو کردن شلنگ است. شلنگی که با NBR ساخته شده و باکیفیت است بوی شیرین دارد.
علایم خرابی شلنگ رانا :
- ترک خوردگی
- بادکردگی
- پوسته پوسته شدن
اثر خرابی شلنگ رادیاتور رانا :
بارزترین تاثیر خرابی شلنگ بالا رادیاتور رانا ، کم شدن آب رادیاتور خودرو است که باعث داغ شدن بیش از حد وایرهای خودرو ( سیم ها و سیم کشی ) و آسیب دیدن آنها می باشد.
انواع شلنگ رانا شامل :
شلنگ پایین رادیاتور رانا (خروجی آب رادیاتور رانا ) X12
شلنگ بالا رادیاتور در بخش بالای رادیاتور رانا قرار دارد و دارای بافت ترکیبی لاستیک و نخ پلی استر است.
شلنگ بالا رادیاتور رانا به این صورت کار میکند که که آب ورودی رادیاتور رانا را دریافت و جهت خنک سازی موتور به ورودی های تعبیه شده در رادیاتور انتقال میدهد.
شلنگ بالا رادیاتور رانا (ورودی آب رادیاتور) X12 رانا
شیلنگ خروجی یا تهویه ، باعث خنک شدن مایع خنک کننده در رادیاتور و انتقال آن به موتور می شود.
شلنگ منبع انبساط پژو 206
شیلنگ منبع انبساط از اجرای سیستم خنک کننده و ورودی منبع آب اضافی یا منبع انبساط میباشد، عملکرد این شلنگ برای برگشت آب منبسط شده در رادیاتور به یک منبع اضافی و جلوگیری از جوش زدن موتور است
شلنگ خروجی آب با پیچ هواگیر پژو 206 و 207 و رانا
آب خروجي با پيچ هواگيري رادياتور را دريافت و جهت خنك سازي موتور به خروجي با پيچ هواگيري هاي تعبيه شده در رادياتور انتقال ميدهد.
خرید شلنگ رادیاتور و شلنگ بخاری رانا :
خرید کردن به صورت حضوری در دنیای مدرن امروز پایان یافته و جایش را به خرید غیر حضوری و آنلاین داده است. اما نکته اینجاست که ما وقتی کالایی را به خوبی نمیشناسیم و نمیدانیم چه برند هایی برای قطعه ی مورد نظرمان هست، چگونه می توانیم انلاین خرید کنیم. مجموعه ی افراپارت برای راحتی شما عزیزان و سهولت در خرید، امکان مشاوره ی رایگان را نیز برای بررسی لوازم یدکی رانا و انواع شلنگ رانا را فراهم نموده است.
مزایای شلنگ رانا افراپارت :
1. تولیدشده از مواد اولیه درجه یک (NBR)
2. مقاومت و دوام مطلوب در برابر فشار و حرارت
ویژگی های منحصر به فرد محصولات افراپارت شامل موارد زیر می باشد :
- دارای استاندارد ISO TS
- دارای استاندارد IATF
- دارای گرید A ساپکو و سازه گستر
- مورد تایید خودروساز
- مورد استفاده در خط تولید
خرید شلنگ رانا :
برای خرید شلنگ خودرو توجه به جنس باکیفیت و نیز قیمت محصول از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
ما در گروه تولیدی بازرگانی افراپارت با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه یعنی NBR. بهترین محصول را برای شما هموطنان عزیز فراهم کرده ایم.
قیمت شلنگ رادیاتور و شلنگ بخاری رانا :
انواع شلنگ رانا را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت ، میتوانید از سایت افراپارت و یا سایت تک و یک و نمایندگی های افراپارت در سراسر ایران تهیه نمایید.
رانا
رانا خودرویی محصول شرکت ایران خودرو است که بر روی پلتفرم پژو ۲۰۶ صندوقدار ساخته شدهاست.
این خودرو پس از سمند و تیبا، سومین خودرو ملی بهشمار میرود
این خودرو در کلاس B و C خودروهای صندوقدار قراردارد. پلت فرم استفاده شده در این خودرو همان پلت فرم پژو ۲۰۶ است. همچنین سامانه تعلیق عقب این خودرو از نوع “Twist Beam” بوده و از کیسه هوای راننده و سرنشین جلو برخوردار است. رانا به فرمان هیدرولیک، کولر، ترمز ABS، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، آیینههای برقی و قفل مرکزی مجهز است. بر روی این خودرو موتور ۱٫۶ لیتری بنزینی تییو۵ (مشابه موتور ۲۰۶ تیپ ۵) نصب شدهاست
کد کلاس (های) خودرو | ۶۱۰۰۶–۶۱۰۱۳ |
---|---|
نوع موتور | TU5 |
حجم موتور (cc) | ۱۵۸۷ |
حداکثر توان موتور (hp) | ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (Nm) | ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه |
نسبت تراکم | ۱۰٫۵ |
تعداد سوپاپ | ۱۶ |
نوع سوخت سازگار | بنزین بدون سرب اکتان ۹۵ |
سامانه انژکتوری | پاشش الکترونیکی چند نقطهای |
استاندارد حد آلایندگی | یورو ۴ و یورو ۵ که به تازگی روی این خودرو نصب شده |
حداکثر سرعت (km/h) | ۲۰۰ |
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) | ۱۱/۹ |
سامانه انتقال قدرت | ۵ دنده دستی |
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر) خارج شهر (لیتر) | ۵٫۴ |
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر) ترکیبی (لیتر) | ۶٫۶ |
طول خودرو (mm) | ۴۲۹۲ |
عرض خودرو(mm) | ۱۶۸۴ |
ارتفاع خودرو (mm) | ۱۴۵۳ |
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) | ۲۴۴۵ |
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) | ۱۱۰۹ |
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) | ۶۰ |
حجم فضای صندوق عقب (دسیمتر مکعب) | ۴۰۰ |