ایران خودرو

لوازم یدکی رانا

لوازم یدکی رانا

گروه تولیدی افراپارت با افتخار با تولید و عرضه لوازم یدکی و شلنگ رانا از برترین تولیدکنندگان کشور و با حذف واسطه ها ، برای خدمت رسانی به تمام هموطنان اهتمام دارد.

 

شلنگ رانا

در تمام خودروها 4 شلنگ اصلی برای آب رادیاتور وجود دارد که شامل شلنگ بالایی و پایینی رادیاتور و شنلگ‌های ورودی و خروجی رادیاتور بخاری می‌باشند.

شیلنگ رادیاتور از یک سو به موتور و از سوی دیگر به رادیاتور خودرو متصل است. شیلنگ رادیاتور مجرایی لوله مانند است که آب یا مایع خنک‌کننده را که از موتور خودرو خارج می‌شود، به سمت رادیاتور هدایت می‌کند.

 

جنس و متریال شلنگ رانا افراپارت :

این شلنگ در 2 کلاس تولیدی NBR و SBR تولید میشود. یعنی با دونوع متریال خوب (NBR) و معمولی (SBR ) تولید می شود.

عمر مفید شلنگ ساخته شده با NBR حدود 4 سال  و شلنگ ساخته شده با SBR حدود 1 سال می باشد

شما با خرید شلنگ افراپارت از کلاس NBR استفاده می کنید چراکه شلنگ های افراپارت از جنس NBR  و دارای بالاترین کیفیت می باشند.

 

تشخیص شلنگ رادیاتور با کیفیت از بی کیفیت :

اگر شیلنگ رانا از مواد اولیه NBR تهیه شده باشد عموما دارای سطحی شفاف و صیقلی است. در صورتی که اگر همین محصول از مواد پایه SBR  ساخته شده باشد ، سطح آن کدر بوده و دیگر آن شفافیت لازم را ندارد.

یک شلنگ باکیفیت ، خال زدگی ندارد و دوپوست نیست. 

دوپوست اصلاحی است که برای شلنگ های لاستیکی کاربرد دارد.

راه دوم بو کردن شلنگ است. شلنگی که با NBR ساخته شده و باکیفیت است بوی شیرین دارد.

 

علایم خرابی شلنگ رانا :

  • ترک خوردگی
  • بادکردگی
  • پوسته پوسته شدن

 

اثر خرابی شلنگ رادیاتور  رانا :

بارزترین تاثیر خرابی شلنگ بالا رادیاتور رانا ، کم شدن آب رادیاتور خودرو است که باعث داغ شدن بیش از حد وایرهای خودرو ( سیم ها و سیم کشی ) و آسیب دیدن آنها می باشد.

 

انواع شلنگ رانا شامل :

شلنگ پایین رادیاتور رانا (خروجی آب رادیاتور رانا ) X12

شلنگ بالا رادیاتور در بخش بالای رادیاتور رانا قرار دارد و دارای بافت ترکیبی لاستیک و نخ پلی استر است.

شلنگ بالا رادیاتور رانا به این صورت کار میکند که که آب ورودی رادیاتور رانا را دریافت و جهت خنک سازی موتور به ورودی های تعبیه شده در رادیاتور انتقال میدهد.

شلنگ بالا رادیاتور رانا (ورودی آب رادیاتور) X12 رانا

شیلنگ خروجی یا تهویه ، باعث خنک شدن مایع خنک کننده  در رادیاتور  و انتقال آن به موتور می شود.

 

شلنگ منبع انبساط پژو 206

شیلنگ منبع انبساط از اجرای سیستم خنک کننده و ورودی منبع آب اضافی یا منبع انبساط میباشد، عملکرد این شلنگ برای برگشت آب منبسط شده در رادیاتور به یک منبع اضافی و جلوگیری از جوش زدن موتور است

 

شلنگ خروجی آب با پیچ هواگیر پژو 206 و 207 و رانا

آب خروجي با پيچ هواگيري رادياتور را دريافت و جهت خنك سازي موتور به خروجي با پيچ هواگيري هاي تعبيه شده در رادياتور انتقال ميدهد.

 

 

خرید شلنگ رادیاتور و شلنگ بخاری رانا :

خرید کردن به صورت حضوری در دنیای مدرن امروز پایان یافته و جایش را به خرید غیر حضوری و آنلاین داده است. اما نکته اینجاست که ما وقتی کالایی را به خوبی نمیشناسیم و نمیدانیم چه برند هایی برای قطعه ی مورد نظرمان هست، چگونه می توانیم انلاین خرید کنیم. مجموعه ی افراپارت برای راحتی شما عزیزان و سهولت در خرید، امکان مشاوره ی رایگان را نیز برای بررسی لوازم یدکی رانا و انواع شلنگ رانا را فراهم نموده است.

 
 

مزایای شلنگ رانا افراپارت :

1.     تولیدشده از مواد اولیه درجه یک (NBR)

2.     مقاومت و دوام مطلوب در برابر فشار و حرارت

ویژگی های منحصر به فرد محصولات افراپارت شامل موارد زیر می باشد :

  • دارای استاندارد ISO TS
  •  دارای استاندارد IATF
  • دارای گرید  A ساپکو و سازه گستر 
  • مورد تایید خودروساز
  • مورد استفاده در خط تولید

 

خرید شلنگ رانا :

برای خرید شلنگ خودرو توجه به جنس باکیفیت و نیز قیمت محصول از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

ما در گروه تولیدی بازرگانی افراپارت با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه یعنی NBR. بهترین محصول را برای شما هموطنان عزیز فراهم کرده ایم.

قیمت شلنگ رادیاتور و شلنگ بخاری رانا :

انواع شلنگ رانا را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت ، میتوانید از سایت افراپارت و یا سایت تک و یک و نمایندگی های افراپارت در سراسر ایران تهیه نمایید.

 
 

 رانا

رانا خودرویی محصول شرکت ایران خودرو است که بر روی پلتفرم پژو ۲۰۶ صندوقدار ساخته شده‌است.

این خودرو پس از سمند و تیبا، سومین خودرو ملی به‌‌شمار می‌رود

این خودرو در کلاس B و C خودروهای صندوقدار قراردارد. پلت فرم استفاده شده در این خودرو همان پلت فرم پژو ۲۰۶ است. همچنین سامانه تعلیق عقب این خودرو از نوع “Twist Beam” بوده و از کیسه هوای راننده و سرنشین جلو برخوردار است. رانا به فرمان هیدرولیک، کولر، ترمز ABS، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، آیینه‌های برقی و قفل مرکزی مجهز است. بر روی این خودرو موتور ۱٫۶ لیتری بنزینی تی‌یو۵ (مشابه موتور ۲۰۶ تیپ ۵) نصب شده‌است

 

کد کلاس (های) خودرو

۶۱۰۰۶–۶۱۰۱۳

نوع موتور

TU5

حجم موتور (cc)

۱۵۸۷

حداکثر توان موتور (hp)

۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور (Nm)

۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه

نسبت تراکم

۱۰٫۵

تعداد سوپاپ

۱۶

نوع سوخت سازگار

بنزین بدون سرب اکتان ۹۵
سامانه انژکتوریپاشش الکترونیکی چند نقطه‌ای
استاندارد حد آلایندگییورو ۴ و یورو ۵ که به تازگی روی این خودرو نصب شده

حداکثر سرعت (km/h)

۲۰۰

شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه)

۱۱/۹

سامانه انتقال قدرت

۵ دنده دستی

مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر) خارج شهر (لیتر)

۵٫۴

مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر) ترکیبی (لیتر)

۶٫۶

طول خودرو (mm)

۴۲۹۲

عرض خودرو(mm)

۱۶۸۴

ارتفاع خودرو (mm)

۱۴۵۳

فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm)

۲۴۴۵

وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg)

۱۱۰۹

گنجایش مخزن سوخت (لیتر)

۶۰

حجم فضای صندوق عقب (دسی‌متر مکعب)

۴۰۰

رانا EL و LX

رانا از سوی ایران خودرو ابتدا در مدل EL به بازار عرضه شد و پس از یکسال بدلیل ایراد های برقی زیاد در تیپ EL مدل جدید رانا LX جایگزین آن شد. تفاوت رانا LX با رانا EL تنها در تجهیزات و آپشن‌های داخلی خودرو می‌باشد و هر دو خودرو از دید فنی و ظاهری یکسان می‌باشند، از تفاوت های رانا LX با رانا EL میتوان به شیشه بالابرهای برقی عقب، نمایشگر جدید با قابلیت نمایش ساعت، تاریخ و دما، سنسور دنده عقب و صفحه کیلومتر مشابه پژو 206 اشاره کرد.

رانا پلاس

نسخه فیس‌لیفت این خودرو با نام رانا پلاس در بهمن سال ۱۳۹۸ معرفی در در سال ۱۳۹۹ راهی بازار شد. این نسخه با نسخه قبلی تفاوت‌هایی از لحاظ ظاهر و امکانات دارد. در نمای بیرونی خودرو استفاده از چراغهای جلو و عقب با گرافیک جدید، پک لوک (زه های روی درب رنگی) و آینه های جدید جز تغییرات این خودرو به نسبت نسخه LX میباشد. در داخل خودرو هم استفاده از صندلی های مشابه 206 با روکش طرح مخمل، متریال بهبود یافته داشبورد و امکاناتی مثل کروز کنترل، بلوتوث و… از اصلی ترین تغییرات این خودرو میباشند.

راناپلاس پانوراما

در سال 1400 ایران خودرو مدل جدیدی از رانا پلاس را با نام “رانا پلاس پانوراما” به بازار عرضه کرد که علاوه بر امکانات رانا پلاس، از سقف شیشه ای مونروف و فرمان برقی به همراه گیربکس 6 سرعته جدید بهره میبرد.

مشخصات فنی

موتور این خودرو TU5 و با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی و قدرت ۱۰۵ اسب بخار و با استاندارد آلایندگی یورو۵ است. در نسخه رانا پلاس سقف شیشه‌ای، موتور TU5P که در تارا به کار برده شده‌است استفاده می‌شود و گیربکس آن شش دنده دستی است که صفر تا صد آن توسط ایران خودرو ساخته می‌شود. در بخش‌های دیگر فنی از جمله ترمز‌ها و سامانه تعلیق این نسخه تفاوتی با رانا معمولی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید