لوازم یدکی سمند
گروه تولیدی افراپارت با افتخار با تولید و عرضه لوازم یدکی، شلنگ سنمد و نوار آب بندی سمند از برترین تولیدکنندگان کشور برای خدمت رسانی به تمام هموطنان اهتمام دارد.
خرید کردن به صورت حضوری در دنیای مدرن امروز پایان یافته و جایش را به خرید غیر حضوری و آنلاین داده است. اما نکته اینجاست که ما وقتی کالایی را به خوبی نمیشناسیم و نمیدانیم چه برند هایی برای قطعه ی مورد نظرمان هست، چگونه می توانیم انلاین خرید کنیم. مجموعه ی افراپارت برای راحتی شما عزیزان و سهولت در خرید، امکان مشاوره ی رایگان را نیز برای بررسی لوازم یدکی، انواع شلنگ سمند و نوار آب بندی سمند فراهم نموده است.
شلنگ سمند
در تمام خودروها 4 شلنگ اصلی برای آب رادیاتور وجود دارد که شامل شلنگ بالایی و پایینی رادیاتور و شنلگهای ورودی و خروجی رادیاتور بخاری میباشند.
شیلنگ رادیاتور از یک سو به موتور و از سوی دیگر به رادیاتور خودرو متصل است. شیلنگ رادیاتور مجرایی لوله مانند است که آب یا مایع خنککننده را که از موتور خودرو خارج میشود، به سمت رادیاتور هدایت میکند.
نوار لاستیکی سمند
از لاستیک ها در قسمتهای مختلف خودرو استفاده می شود. نوارهای خودرو به عنوان آبگیر و درزگیر مورد استفاده هستند و عایق صوت ، مانع گرد و خاک و نیز جاذب ضربات نیز می باشند.
لذا در قسمت های مختلف خودرو مانند نوار درزگیر ، نوار دور شیشه ،نوار دور صندوق عقب ، نوار آبگیر داخلی و بیرونی و … مورد استفاده هستند.
یک نوار باکیفیت در شرایط آب و هوایی مختلف و درجات گرما و سرمای زیاد قادر به حفظ کیفیت می باشد.
این نوارها ، فضای داخلی خودروی شما را از سرما و گرما ، سروصدا و گردو خاک محافظت می کنند
برخی از انواع شلنگ سمند افراپارت :
شلنگ آب رادیاتور سمند EF7 بنزینی ( سمند ملی و دنا )
شلنگ خروجی آب رادیاتور بخاری سمند و دنا
شیلنگ بالا رادیاتور سمند EF7
مجموعه شلنگ ورودی آب بخاری سمند ملی EF7 گازسوز
برخی از انواع نوار لاستیکی و آب بندی سمند افراپارت:
نوار آب بندی صندوق عقب سمند
نوار دور شیشه جلو سمند
نوار دور درب جلو راست سمند
زه عقب درب موتور سمند
ویژگی های منحصر به فرد محصولات افراپارت شامل موارد زیر می باشد :
دارای استاندارد ISO TS
دارای استاندارد IATF
دارای گرید A ساپکو و سازه گستر
آشنایی با خودروی سمند
سمند خودرویی سدان ساخت شرکت ایرانخودرو است که از اوایل سال ۱۳۸۰ وارد تولید انبوه شد و تا سال ۱۴۰۱تولید شد. این خودرو علاوهبر فروش در ایران، به کشورهای دیگر با کمی تغییرات کیفی و موتوری نیز صادر میشد. سمند در ابتدا قرار بود جایگزین پیکان شود، اما با توجه به هزینهٔ طراحی و قیمت نهایی آن، چنین نشد.
سمند EF7 ابتدا در سال 1387 و در نسخه پایه گازسوز به بازار آمد ولی خیلی زود، نسخه بنزینیاش نیز به تولید رسید. سمند EF7 وقتی به تولیدانبوه رسید، دو ویژگی بسیار مهم داشت:
- اولین خودرو ایرانی با موتور پایه گازسوز بود
- اولین خودرو ایرانی با سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ (CVVT) بود
از آنجایی که تفاوت فنی پیشرانه EF7 تنفس طبیعی با پیشرانه EF7 توربو را در بخش موتورهای سمند ذکر کردیم، بنابراین به جای تکرار آن دادهها، توجه شما را به جدول زیر جلب میکنیم؛ جدولی که مربوط به موتورهای EF7 استفاده شده برای خانواده سمند و سورن است و در این روزها، شاید کمتر کسی به آن توجه میکند!
پیشرانه | EF7 بنزینی | EF7 دوگانه سوز | EF7 توربو |
---|---|---|---|
نسبت تراکم | 11 | 11 | 9.3 |
دور موتور برای حداکثر قدرت (rpm) | 6000 | 6000 | 5500 |
دور موتور برای حداکثر گشتاور (rpm) | 3500 تا 4000 | 3500 تا 4000 | 2200 تا 4800 |
*اطلاعات جدول فوق، از وب سایت ایران خودرو جمع آوری شده است